a

Lorem ipsn gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auci elit consequat ipsutis sem nibh id elit dolor sit amet.

Image Alt

Blog

Noutăți din atelier

Linogravura este una dintre cele mai simple tehnici grafice. Desenul este transferat pe o placă de linoleum (în oglindă, deoarece la imprimare partea dreapta devine stanga tabloului) și apoi incizat cu dăltițe speciale. Placa de linoleum sculptat este apoi acoperită cu cerneală tipografică (cu rola, cu degetul, cu un burete, sau în alte moduri) iar motivul se imprimă pe hârtie prin presare (la presa tipografică, prin apăsare cu degetele, cu o lingură, cu un bec, etc.) si apoi se lasa la uscat ca. 2 zile. Lucrările de linogravură pot fi unicat (dacă cerneala este imprimată printr-o tehnică specială) sau realizate în serii mici (aceeași plăcuță cu aceeași culoare de cerneală plicată cu rola, până la erodarea plăcuței). Linogravurile multicolore se pot datora aplicării mai multor cerneluri tipografice pe aceași placă în același timp, aplicării succesive a mai multor plăci pe aceeași hârtie sau colorării manuale a gravurii cu acuarelă sau acrilic după uscare. Linogravurile se semnează și se datează de regulă în creion, se numerotează dacă sunt serii mici sau se indică prin EA faptul că sunt unicat (epreuve d'artiste, probă a artistului).

Marin Era pe vremea când eram inginer stagiar la o intreprindere la Turda. Până să-mi găsească o garsonieră directorul (om de treaba) mi-a găsit un mic spaîiu la un preot, prieten de-al lui. S-a nimerit atunci că voiam la un moment dat să fac un mic desen cadou unei fetițe tare drăguțe a unei cunoștinte. Fetiței i-am zis că-i ca un drăcușor. Și m-am gândit că asta ar fi cel mai potrivit sa fac. Un desen cu un drăcușor. Și ca acest drăcușor să nu aibă nimic malefic, din capul locului mi-am zis că ar fi f. bine să lăcrimeze. Și m-am apucat de treabă. Dar spre surprinderea mea, nu reușeam nicicum să obțin o expresie potrivită. Așa că am pregatit o mulțime de coli A4 și dă-i cu tușul negru până în sfârșit am obținut o variantă care m-a mulțumit și am rezolvat problema cu succes. Iar cu celelalte f. multe încercări numai bine am acoperit pereții cămăruței preotului, creîndu-mi un pic de spațiu personal. Când am primit garsoniera de la intrepridere am plecat în grabă de la preot și am lasat desenele pe perete. A doua zi m-a chemat directorul la el in birou și s-a apucat să râdă nestăvilit: cum am putut să-i umplu casa unui preot cu draci pe pereți! Dar, mai târziu, am refăcut dracușorul care lăcrimează și l-am imprimat pe primele mele cărți de vizită ca pictor și l-am pus pe ușa cămăruței din pivniță (demisolul casei socrilor unde am fost primit) în care mi-am

Deddy, când te-ai apucat de pictat, când ți-ai dat seama că te interesează în mod special? M-am născut la Dej în 1949. Atât eu, cât și fratele meu (mai mic cu un an) am fost copii cuminți și elevi premianți. În liceu era limpede că eram structurați pentru domeniile umaniste (literatură, arte, meditație) dar, cu toate acestea, când a trebuit să alegem o meserie, am fost nevoiți (în acele vremuri), ca băieți, să urmăm facultăți ”realiste”. Am terminat amândoi Institutul Politehnic din Timișoara și am devenit ingineri, eu chimist, iar el electromecanic. Au urmat mulți ani de insatisfacții profesionale, dar în cele din urmă ne-am urmat chemarea, eu am devenit pictor, iar el scriitor și critic literar. După terminarea facultății eu am lucrat ca cercetător științific în domeniul maselor plastice, simțind tot mai acut că îmi irosesc viața. Am început să pictez și să mă instruiesc ca autodidact. Am evoluat și progresat încet. Treptat însă am început să câștig din tablouri, constant, mai mult decât salariul (mic) de cercetător. La un moment dat am fost primit membru colaborator al Fondului Plastic UAP din Cluj și am început să expun permanent în galeriile UAP din orașe importante din țară (Cluj, Satu-Mare, Oradea, Arad, Sibiu), precum și în galerii private din Cluj, București, Brașov, Constanța. S-a format o clientelă care venea acasă, la atelier. Mulți cumpărau tablouri pentru cadouri în străinătate. Am participat și la expoziții la Dortmund, Namur, Bruxelles, Tokay. După Revoluție, în 1992, am renunțat la serviciu și de atunci m-am